نماشویی ساختمان

نماشویی و شستشوی نمای ساختمان یکی از مهم ترین خدمات ساختمانی می باشد. نمای ساختمان اولین قسمت از یک ساختمان است که با آن رو به رو می شویم و قطعا نمای آن به یادمان می ماند. شستشوی نمای ساختمان یکی از خدماتی است که بر روی قسمت های خارجی یک ساختمان اجرا می شود. امروزه نمای ساختمان ها از متریال های مختلف ساخته می شود. این متریال عبارتند از: سنگ، کامپوزیت، شیشه، سیمان و ... .

نماشویی ساختمان از دو جنبه زیبایی و کاربردی برخوردار است؛ زیرا می‌تواند باعث زیبایی و جذابیت ساختمان شود و همچنین می‌تواند از آسیب رسیدن به نمای ساختمان جلوگیری کند. زیرا آلودگی های روی نمای ساختمان با گذشت زمان موجب از بین بردن نمای ساختمان می شود.برای شستن نمای ساختمان باید استانداردهای ایمنی مورد بررسی قرار گیرد. به علاوه، در انتخاب مواد شستشو و روش های دسترسی به نمای ساختمان توجه شود .

شرکت های معتبر و متخصص در زمینه شستشوی نما، ارائه دهنده خدمات نماشویی با انواع ابزار و وسایل دسترسی هستند و در واقع مهارت بالایی برای انجام این کار با هر ابزار و هر روشی را دارند. پس اگر ساختمان شما نیاز به شستشوی نما با بالابر دارد به دنبال تیمی باشید که در این حوزه تخصص و تجربه خوبی داشته باشد.

روش های دسترسی به نمای ساختمان جهت شستشوی نما

روش‌های دسترسی به نمای ساختمان برای شستشوی نما بسته به نوع ساختمان، ارتفاع و شیب نماشویی می‌تواند متفاوت باشد. در زیر، چند روش رایج برای دسترسی به نمای ساختمان برای شستشوی نما ذکر شده است.

  • دسترسی با طناببرای شستشوی نما بوسیله طناب یا راپل نیاز به تجهیزات و وسایل مخصوص این کار است تا هم کار به درستی انجام شود و هم ایمنی کار به صورت کامل رعایت شود. وسایل مورد نیاز برای آغاز پروژه نماشویی با طناب به کمک تجهیزات و وسایلی مثل بست ها، طناب، سگک و تسمه انجام می شود. قبل از شروع کار حتما سلامت همه تجهیزات و وسایل را چک کنید تا خرابی یکی از وسایل سبب ایجاد خطر، دیر شروع شدن کار و به تعویق افتادن پروژه نشود.

 

  • دسترسی با داربستنماشویی ساختمان با استفاده از داربست یکی از روش های قدیمی شستشوی نمای ساختمان می باشد. افرادی که در حوزه ساختمانی فعالیت دارند، از اهمیت نصب داربست فلزی و سهولت انجام فعالیت های مختلف اطلاع دارند. داربست ها از جنس آهنی می باشند که به صورت میله هایی با سطح مقطع گرد به وسیله پیچ و تجهیزات مختلف به یکدیگر متصل می شود و مهار آن صورت می گیرد.

 

  • دسترسی با بالابر یا کلایمراگر امکان دسترسی با طناب یا داربست برای شستشوی نما و نماشویی ساختمانی وجود نداشته باشد از روش دسترسی با بالابر استفاده می شود. این روش به خاطر وجود بالابر ها دارای هزینه نسبتا گران تری از طناب و یا حتی داربست است. کلایمر یا بالابر یک ابزار و تکنولوزی پیشرفته برای دسترسی به نمای ساختمان در جهت نماشویی و شستشوی نما است. با استفاده از یک ماشین بالابر فرد یا افرادی که قرار است نمای ساختمان را تمیز کنند، سوار بر آن شده و به نمای ساختمان دسترسی پیدا می کنند. استفاده از بالابر های صنعتی هزینه بر است ولی به شدت کار شستشوی نما را راحت تر می کند. البته در برخی موارد دسترسی به نما برای نماشویی با بالابر های صنعتی محدودیت هایی نیز دارد و ممکن است نتوان به برخی قسمت های نما به خوبی اشراف داشت